Ad Space

Responsive Advertisement

Spisikologi Kepribadian Melaui E-Mail

Nama Penuh
Contohnya: adysyammohdsaid@yahoo.com.  
Sekiranya dia menggunakan nama alamat emailnya dengan nama penuh, menggambarkan bahawa dia seorang yang penuh tanggung jawab dan tidak suka rahasia. Dia juga boleh dipercayai dan jujur dalam setiap perbuatannya.

Nama Depan Dan Tengah
Contoh: Ady Syam Mohd Said Dia menggunakan alamat emailnya sebagai adysyam@yahoo.com 
Yaitu nama awal dan tengah tanpa nama bapakya. Ia menunjukkan bahawa dia seorang yang sangat menghargai dirinya sendiri. Selain itu dia juga berani untuk tampil di khalayak ramai dan mengeluarkan pendapat dengan lantang.

Nama Dan Tahun
Contoh: adysyam2001@yahoo.com. 
Dia dikatakan seorang yang mempunyai ego yang tinggi. Pantang sesiapa yang coba menentang pendapatnya. Selain itu dia juga tidak suka ber komitmen dalam jangka masa pendek. Singkat kata dia menunjukkan pribadi yang mudah berubah-ubah.


Nama Samaran
Hehehe... banyak yg suka buat email seperti ini..Contohnya tuntul_comel@yahoo.com. 
Mengambarkan seorang yang gemar hidup dalam khalayak hingga kadangkala menyusahkan orang lain. Namun dia disukai banyak orang kerana sifat humor yang dimilikinya membuatkan orang-orang merasa nyaman berada di dekatnya. Jika diasah dia boleh menjadi pemimpin dengan gaya yang tersendiri.

Nomor Dan Abjad
Contoh: abc123@yahoo.com.
Nama diwakili dengan nombor + abjad saja. Ia menggambarkan seorang yang bersikap tertutup dan memerlukan masa yang agak lama sebelum mampu "membuka" dirinya kepada seseorang. Itupun jika kepercayaannya mampu diraih. Jika tidak ... kirim salam sajalah.. huahahahaha.

Referensi:
http://mylagayolove.blogspot.com/
0 Komentar untuk "Spisikologi Kepribadian Melaui E-Mail"

tulis komentar anda di sini..

Back To Top